Tapen bij kinderen PDF Afdrukken E-mail

Tape en met name sporttape wordt al tientallen jaren toegepast. Sinds de jaren negentig is er ook elastisch tape verkrijgbaar; velen hebben de vrolijk gekleurde tapes vast al eens gezien. Tot enkele jaren terug werd het vooral bij volwassenen en sporters gebruikt; nu blijkt het ook goed te werken bij kinderen met diverse aandoeningen.

Het kan een effectief middel zijn om de kinderfysiotherapiebehandeling te ondersteunen.

Tapen bij kinderen verloopt anders dan bij volwassenen en moet zorgvoldig aangebracht en gebruikt worden door een geschoolde kinderfysiotherapeut. De huid is een kostbaar orgaan welke al onze aandacht verdiend.

De huid wordt altijd eerst getest alvorens hij wordt ingetaped.

Tape kan worden ingezet bij het behandelen van:
  • Pijn
  • functionele kracht problemen
  • bewegingsbeperking
  • proprioceptive problemen
  • hypotonie & hypertonie
  • lymf en circulatieproblemen
  • orgaan gerelateerde klachten
  • post traumatische zwelling
Bijvoorbeeld als uw kind last heeft van zwikkende voeten, pijn in de knieën, naar binnen gedraaide heupen,
hypermobiliteit, een slappe romp of bijvoorbeeld na een periode met gips.
Wist u dat wij kinderen ook kunnen helpen die veel kwijlen?
Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen of een afspraak maken. 010-2229746